Skip to Content

Freelance

Written on september 13, 2012 at 07:56, by

Dit is de site van het Freelancebureau van de School voor de Journalistiek (Instituut voor de Media) van de Hogeschool van Utrecht. Boven- en onderaan deze pagina staan links met de belangrijkste algemene informatie voor achtereenvolgens opdrachtgevers, ouderejaars studenten en de freelancers ‘nieuwe stijl’ (derdejaars). Hieronder staan de opdrachten die bij het bureau binnengekomen zijn, de meest recente eerst. Een lijst met de laatste opdrachten staat in de rechterkolom.

Deze opdrachten zijn nadrukkelijk alleen bedoeld voor studenten die in het derde (of vierde) jaar van hun studie het vak Freelance volgen in Utrecht! Opdrachtgevers verbinden zich aan deze voorwaarde om gratis hun opdrachten te kunnen plaatsen. 

Belangrijk: als je op een opdracht reageert, zet dat dan bij het commentaar, met vermelding van de datum. Als je de opdracht verworven hebt, doe dat dan ook. Laat het freelancebureau het weten als de opdracht van de site verwijderd kan worden.

Alle mail naar: yolan.witterholt@hu.nl

Filmer(s) voor 3 promotiefilmpjes

Written on mei 22, 2015 at 14:05, by

“Wanneer is het koek en ei voor jou?”

koekenei

Mediation is een vorm van conflictbemiddeling. Een onafhankelijke bemiddelaar gaat samen partijen op zoek naar een oplossing voor een probleem. De oplossing moet voor alle partijen aanvaardbaar zijn.

Voor dit project worden er een cameraman/video-editor/redacteur gezocht die een filmreportage wil maken over de verschillende attitudes over mediation. De uitvoering kan in één persoon vereenzelvigd zijn maar ook in teamverband met andere belangstellenden. De filmreportage dient die kijkers impliciet zichzelf de vraag laten stellen wat zij zouden doen bij een conflict. De mediationreportage is verdeeld in drie afleveringen van 5 á 10 minuten per aflevering.

In de eerste aflevering maakt bijvoorbeeld winkelend publiek (verder) kennis met mediation. Persoonlijke vragen worden gesteld en stellingen worden geponeerd. Door middel van praktijkvoorbeelden en gesprekken met verschillende mensen wordt de kijker geïnformeerd over wat mediation is en hoe het voor hem zou kunnen werken. In de tweede en derde aflevering staat een specialisatie, een thema of een persoon centraal.

Verwachte hoeveelheid werk

  • Kennismaking en voorgesprekken om wens te verduidelijken: ½ dag per aflevering, 1 ½ dag in totaal
  • Format bespreken: ½ dagdeel. 1 ½ dag in totaal.
  • verwachte hoeveelheid werk: 1 dag filmen per aflevering. Drie dagen max. in totaal.
  • Montage 3 x 3 uur.
  • Concept aflevering tonen en doen van eventuele wijzigingsvoorstellen. 1 uur per aflevering. ½ dag in totaal.

Vereiste capaciteiten van de student(en)

  • Zelfstandig kunnen werken, een eigen signatuur laten zien en tegelijk open staan voor feedback.

 Periode waarin het werk verricht moet worden

  • Maanden juni-juli of juli-augustus. De afleveringen dienen uiterlijk 1 september klaar te zijn.

Waar of van waaruit het werk verricht moet worden

  • In Utrecht, Den Haag en nog een stad naar keuze

Gegevens opdrachtgever

Financiële aspecten

– Een financiële vergoeding is mogelijk.

Filmers voor NL kampioenschappen G-bowlen

Written on mei 21, 2015 at 14:14, by

 

bowlingZondag 31 mei 2015 organiseert de Nederlandse Bowling Federatie (NBF) in Almere voor de tweede keer de Nederlandse kampioenschappen voor leden met een verstandelijke beperking. Ruim 100 deelnemers uit heel Nederland komen naar Almere om met elkaar de sportieve strijd aan te gaan in de sport die zij het liefst beoefenen: bowlen. De doelgroep is erg interessant om mee te werken en geeft met het aanstekelijke enthousiasme gegarandeerd voldoende energie om de rest van de week op door te werken.

Opdracht: Maak drie items tijdens het NK G-bowlen 2015:

  1. Sfeerimpressie en kort verslag van de dag
  2. Promotie video voor opvolgende jaren
  3. Video als aandenken aan het evenement voor de deelnemers. Hierin spelen zij zelf de hoofdrol.

Deze video’s worden vervolgens gebruikt op de website van de NBF, op Facebook en Twitter. In overleg kunnen jullie natuurlijk eigen ideeën aandragen om bovenstaande items zo goed en zo leuk mogelijk in beeld te brengen. Bekijk een item van Omroep Flevoland uit 2014 om een beeld te krijgen bij het evenement.

Praktische informatie: Het NK G-bowlen 2015 wordt georganiseerd in Bowling Almere, Trekweg 31, 1338 GA Almere. Het evenement gaat om 09.30 uur van start en eindigt rond 15.30 uur. Jullie  worden uiterlijk om 08.30 uur in Almere verwacht. Meerijden vanaf Utrecht CS is eventueel mogelijk.

Contactpersoon: De opdrachtgever is Jan Jaap van der Sar van de Nederlandse Bowling Federatie. Hij is te bereiken via jjvandersar@bowlen.nl en 06-28535788.

Filmer voor promo-filmpje

Written on mei 13, 2015 at 20:31, by

buitenplaatsenPromo Buitenplaats Mobiel – Sabotage op Leyduin!
Op vrijdag 5 juni gaat het eerste level van Buitenplaats Mobiel ‘live’. Vanaf dan is ‘Sabotage op Leyduin’ door iedereen te spelen. Buitenplaats Mobiel maakt buitenplaatsen op een spannende en verhalende manier toegankelijk voor kinderen van 6-12 jaar. Na de lancering op Leyduin wordt het spel uitgebreid naar de buitenplaatsen Paviljoen Welgelegen, Groenendaal en Beeckestijn. Buitenplaats Mobiel is onderdeel van het programmaBuitenplaatsen in Beeld dat buitenplaatsen in Noord-Holland zichtbaar maakt en samenwerking tussen partijen bevordert.

 Op Buitenplaats Leyduin in Vogelenzang helpen kinderen Jacob van Lennep, een personage uit het verleden, met het aanleggen van de allereerste drinkwaterleiding. Dit gaat namelijk niet van een leien dakje; iemand saboteert de aanleg! Vanaf 5 juni is het level voor Leyduin gratis te downloaden in de Google Play Store. Het is dus in eerste instantie te spelen op Android-apparaten. De levels van de andere buitenplaatsen gaan circa 1 euro per download kosten en zijn later vanuit dezelfde app te downloaden.

We zijn op zoek naar een creatief iemand die van de lancering een aantrekkelijke en wervende promo kan maken. Een aansprekend filmpje van kinderen die de game aan het spelen zijn in de historische omgeving. Reiskosten worden vergoed. Voor meer informatie over Buitenplaats Mobiel zie www.buitenplaatsmobiel.com En voor meer informatie over Cultuurcompagnie en het programma Buitenplaatsen in Beeld ziehttp://www.cultuurcompagnie.nl/portfolio/projecten/detail/q/idproject/91/titel/buitenplaatsen-in-beeld

Voor meer informatie neem contact op met Jennemie Stoelhorst via 06-234 11 655 of jennemiestoelhorst@cultuurcompagnie.nl 

Interviewer gezocht voor één interview

Written on mei 12, 2015 at 15:46, by

customertalk_logo

Interview een Creative Director van een digitaal bureau over online privacy

Voor het online platform Customer Talk zijn we op zoek naar een interviewer die de Creative Director van digitaal bureau Greenberry wilt interviewen over online privacy. Hij schreef onlangs een blog hierover op Adformatie en Customer Talk wilt naar aanleiding van dit stuk graag een verdiepingsinterview plaatsen.

Het platform Customer Talk is de grootste onafhankelijke online community voor klantgericht ondernemen en innovatieve marketing, sales en service met onderwerpen als customer relationship management, marketing intelligence, customer experience, e-commerce en web content management. Uiteraard is het van belang dat het interview interessant is voor de lezers van dit platform. Meer informatie over Customer Talk: http://www.customertalk.nl/over-customer-talk/colofon.html

Digitaal bureau Greenberry zet creatie, strategie en innovatie in om te komen tot effectieve marketing- en communicatieoplossingen. Slimme campagnes, apps, tools en services die leiden tot succesvolle communciatie en business resultaat. We werken voor klanten als Centraal Beheer, Zilveren Kruis en BNN-Vara.

De verwachting is dat het interview zelf een uur in beslag neemt. Hiervoor zullen we gezamenlijk een afspraak plannen op een centrum locatie in Utrecht (denk aan een café of andere inspirerende locatie in Utrecht). De voorbereiding en nabewerking in totaal twee dagen. We willen het interview zo snel mogelijk kunnen opleveren.Onkosten worden vergoed.

Opdrachtgever: Greenberry   Contactpersoon opdrachtgever: Mariska Doppenberg

Email: mariska.doppenberg@greenberry.nl    Telefoon: 030 2737426

Per direct editors en cameramensen voor Meisje met de Microfoon

Written on mei 11, 2015 at 21:42, by

meisje-met-de-microfoon.jpeg1-300x180

Voor de website en het gelijknamige YouTube kanaal Meisje met de Microfoon ben ik op zoek naar talentvolle editors en cameramannen (of -vrouwen natuurlijk!) . Voor de website nemen we verschillende items op: interviews met BN-ers, reportages waarvoor we op bezoek gaan bij verschillende evenementen en activiteiten zoals het bezoeken van een stormbaan/fitness rave/waarzegger/you name it!

De items duren zo een 3 minuten en zijn met name entertainend van aard maar hebben ook zeker inhoud. (voorbeelden vind je op het youtube kanaal  )

Opnames: Er staan de komende tijd flink wat opnamedagen gepland, maar je mag ook reageren als je slechts een aantal dagen kunt editen of filmen. Opnames zijn op locatie en kunnen dus in heel Nederland plaatsvinden maar zullen veelal rondom Utrecht zijn.

Capaciteiten: Op het gebied van edit ben ik op zoek naar een editor met een losse, creatieve en humoristische stijl (zie bijvoorbeeld het item over de morning fitness rave). Als cameraman of -vrouw zoek ik iemand met een dynamische filmstijl die durft mee te denken over de opbouw van een item.

Onkosten: Reiskosten kunnen worden vergoed, verder heb ik (nog) geen budget. Zodra er betaalde opdrachten binnenkomen kan er uiteraard ook betaald werk worden gedaan.

Contact: Bij interesse of voor meer informatie kun je contact opnemen met Roos Hes via info@meisjemetdemicrofoon.nl of 06-5427 2760

Redacteuren voor De Westkrant in Amsterdam

Written on mei 6, 2015 at 15:03, by

LOGO-De-Westkrant-300x100pxVoor www.dewestkrant.nl zoeken we freelancers die willen schrijven over het hipste deel van Amsterdam, namelijk Amsterdam-West. We hebben leuke opdrachten (nieuws, achtergrond, lifestyle, human interest) voor enthousiaste schrijvers en vinden het helemaal geweldig als je zelf met nieuws komt.

Wij zijn een nieuw (sinds oktober 2014) journalistiek nieuwsblog voor bewoners van Amsterdam-West. Helaas hebben we (nog) geen geld, wel een heel veel ervaring met en kennis van lokale journalistiek en freelancen. Gedurende de je opdracht delen we die heel graag met jou. Zin? Bel met Martine de Vente 06-54241212

www.martinedevente.com

Interviewer voor maandelijks (Engels) interview op kunstwebsite

Written on mei 4, 2015 at 16:57, by

10451799_974535592571247_2210672923491688568_n Een kleine organisatie, welke een kunstwebsite beheert is op zoek naar een interviewer die  maandelijks een reportage maakt van een kunstenaar. Deze kunstenaar staat op de website waar het om draait: www.artstarter.nl

De voertaal op de site is Engels waardoor een zeer goede beheersing van de Engelse taal een vereiste is. De interviews zullen gehouden houden bij kunstenaars thuis, op evenementen of in ateliers. De kunstenaars wonen door het hele land, dus de interviewer dient mobiel te zijn. Daarbij dient er ook altijd een aantal goede foto’s gemaakt te worden. De interviewer dient, in overleg met Artstarter, zelf contact te zoeken en een afspraak te maken met een van de nog niet eerder geïnterviewde kunstenaars van de website. Het is een pre als de interviewer affiniteit heeft met kunst.

Elke maand wordt er een interview verwacht, die op de site geplaats kan worden. Ervaring leert dat een interview ongeveer een uur duurt, voor de vertaling en uitwerking kan nog eens 2 uur worden verwacht. Dit kan thuis of misschien al in de trein terug! Het aanleveren van foto’s en een word-document is voldoende.

Voorbeeld: http://www.artstarter.nl/artist-of-the-month/jeroen-graus

Financiële vergoeding is nader over te komen. Interesse? Neem contact op met :  Mario Mutsaers 06-24187605

www.artstarter.nl

Journalisten (drie) gezocht om een jubileumboek te maken

Written on mei 4, 2015 at 11:03, by

netwerk_noterissen_web_transparantNetwerk Notarissen, het grootste samenwerkingsverband van notariskantoren in Nederland, bestaat vijftien jaar. Dit wordt gevierd met een feest op 22 mei in Beachclub O in Noordwijk. Wij willen van het feest een jubileumboek maken. Het feest begint met een minicongres waarin maatschappelijke thema’s en de rol van de notaris worden besproken. Daarna is er een informeel gedeelte. We zoeken journalisten in spe die het minicongres en de sfeer van het feest willen vastleggen. Tijdens de avond worden door de journalisten ad random interviews gehouden met aanwezigen. Er is ook een videogastenboek aanwezig. Na het feest worden dit alles verzameld en vastgelegd in een digitaal jubileumboek. De vormgeving vindt plaats door ons eigen ontwerpbureau.

Wij zijn op zoek naar drie enthousiaste studenten die deze opdracht samen willen aannemen en op 22 mei a.s. op ons jubileumfeest (van 16:30 tot 21:30 uur) en daarna aan de slag gaan om deze voor ons bijzondere gebeurtenis in woorden vast te leggen. Een financiële vergoeding is mogelijk.

Geïnteresseerd? Stuur dan vóór 15 mei a.s een korte motivatie naar jubileumfeest@netwerknotarissen.nl of bel voor meer informatie naar 088 66 82 700 (Renske Maas of Lucienne van der Geld).”

Redacteur blog en social media voor ‘Hoe oud word jij?’

Written on april 30, 2015 at 12:12, by

PastedGraphic-5Gezocht redacteur / researcher
Voor het nieuwe online platform Hoe Oud Word Jij? zoeken we tijdelijk een redacteur. Deze redacteur bedenkt en schrijft blogs, social media posts en gaat op zoek naar interessante feitjes rondom oud worden en jong blijven.

Over Hoe Oud Word Jij?

50% van alle kinderen die nu geboren worden bereikt een leeftijd van 100 jaar! De gemiddelde levensverwachting stijgt iedere 10 jaar met 3 jaar. En toch zijn we maar weinig bezig met onze eigen toekomst. Dat is ook niet zo vreemd. Onderzoek heeft aangetoond dat mensen zich simpelweg geen goed beeld kunnen vormen van zichzelf in de toekomst. Terwijl dit ons juist zou kunnen helpen ons beter voor te bereiden op de toekomst. Hoe Oud Word Jij? gaat over jouw toekomst. Woon je over 5 jaar nog in hetzelfde huis? Heeft jouw baan toekomst? Wat voor toekomst gaan je kinderen krijgen? Wanneer wil je stoppen met werken? Met Hoe Oud Word Jij? ontdek je spelenderwijs jouw leven van morgen, volgend jaar en verdere toekomst zodat je je optimaal kunt voorbereiden op later. Voor meer informatie bekijk ook het filmpje op http://www.qionly.nl/work

Wie we zoeken: 
We zoeken een redacteur met een scherpe pen die naast korte artikelen ook goede short copy kan schrijven. Het is van groot belang dat je goed kan researchen om zo tot de meeste originele content voor dit platform te komen. Kennis van wat wel en niet werkt op social media is een pre. En gevoel voor hoe je jouw copy aantrekkelijk visueel vertaalt zodat je een designer kan brieven zou helemaal fantastisch zijn. Een financiële vergoeding is mogelijk. 

Over QiONLY: QiONLY ontwikkelt marketing- en communicatieconcepten. Met deze concepten slaat QiONLY een brug tussen de behoeften van de consument en de diensten of producten van zijn klanten. Het bureau, gevestigd in Amsterdam, is opgericht in 2013 en is ontstaan uit een fusie tussen Qi en ONLY. Het bureau werkt onder meer voor: FBTO, LeasePlan Bank, Electrabel, Prodent, Prorail  en Hypotheekshop en telt 15 werknemers.
Contact:
Nouk van Ruth: nouk@qionly.nl

Filmer voor LiDRS (marine)

Written on april 30, 2015 at 11:52, by

lidrs-logo
LiDRS is een jong bedrijf dat bestaat uit een aantal marinemensen met een passie voor het onderwerp leiderschap. Wij zijn zo enthousiast dat wij onze kennis en ervaring met leiderschap graag willen delen. De basis van leiderschap zoals wij dat willen uitdragen is een model wat beschreven staat in het boek Leiders! Dat model beschrijft leiderschapseigenschappen die je op verschillende manieren kunt inzetten in verschillende situaties, als een DJ aan alle knopjes draaien totdat je de juiste instellingen hebt. Dat laatste zouden we dan visueel willen maken, afgewisseld met beelden van ons die het LiDRS model toelichten en promoten.
Verder willen we een aansprekend filmpje van de trainers, allen marinemensen met unieke ervaringen afgewisseld met aansprekende beelden van de marine. Marinebeelden mogen kosteloos gebruikt worden (mits bronvermelding) en dit dus afgewisseld met de trainers die hun unieke ervaringen maar ook boodschap LiDRS kunnen delen.
Beide filmpjes in tijd 2 a 3 minuten, kort, snel, fris, innovatief met een duidelijke boodschap. Kortom, werk voor jonge mensen met frisse ideeën.
Mocht je interesse hebben in deze opdracht dan horen wij dat graag en we zijn dan ook geïnteresseerd in jouw ideeën. Ideeën en verwachtingen moeten goed afgestemd worden. Je zult begrijpen dat wij als startende onderneming maar een beperkt budget hebben voor deze filmpjes.
Info over het bedrijf kun je vinden op www.lidrs.nl . Hier vind je tevens de contactgegevens.

Contact: Walter Kers
06-40021751 en walter@lidrs.nl